Proč zadat prodej do realitní kanceláře

Tento článek je určen především samoprodejcům a všem, kteří si ještě nejsou jisti jakým způsobem bude jejich nemovitost prodávána. Často prodejci za účelem ušetření pár jednotek procent z kupní ceny zamýšlí se zhostit prodeje své nemovitosti osobně.

Než učiníte takové rozhodnutí, odpovězte si na otázky níže.

Víte kolik si za nemovitost říci peněz?

  • Špatné určení prodejní ceny komplikuje prodej i do budoucna. A jako největší chybu samoprodejců vidím to, že na začátku požadují příliš mnoho a pak s cenou klesají. Někdy se ztrátou trpělivost i více něž je nutné. Realitní profesionál ví jak s cenou nemovitosti správně "zacházet".

Víte kde inzerovat, na jaké portály zájemci o koupi chodí a jak se o inzerci starat?

  • Dokážete prodejní kanály správně vyhodnotit? Co budete dělat, když se nikdo nebude ozývat na Váš inzerát? Starat se o inzerci je velmi náročné, je potřeba jí neustále topovat a aktualizovat, měnit úvodní fotografie, aktualizovat fotografie i s ohledem na roční období, sledovat inzerci na všech portálech, kontrolovat sledovanost a její výkyvy po provedených změnách.  
  • Profesionální inzercí realitní kancelář osloví každý den o desítky až stovky zájemců více než samoprodejce. Tzn. denně až o stovky % větší šance na nalezení zájemce o koupi.

A co další marketing?

  • Jste schopni oslovit zahraniční klientelu? Jak? Máte plachtu, kterou by jste umístili na svůj plot a vzbudily tak zájem okolí? Budete roznášet letáky v místě Vašeho bydliště s nabídkou dané nemovitosti? Myslíte si, že má smysl inzerce v tisku? Jste schopni natočit video prohlídku a udělat kvalitní fotografie? Zakreslit půdorys? Jak budete spolupracovat s realitními zprostředkovateli, kteří zastupují své klienty ve věci vyhledávání nemovitosti?

Znáte daňové zákony a nový občanský zákoník?

  • Znáte svou daňovou povinnost, jaké daně jste povinni platit? Kam?  A do kdy? Jak budete řešit daňové přiznání, sami?

Dokážete se od své nemovitosti "odosobnit"?

  • Majitelé jsou velmi často při prodeji a jednání se zájemci ovlivňování svou citovou vazbou k dané nemovitosti. To začíná už na prohlídkách,  kdy majitelé nedokáží sdělit zájemci to podstatné a zahlcují jej zbytečnými informacemi. A co když bude chtít zájemce vyjednávat o důležitých věcech? Účast nezávislé třetí osoby při prodeji Vaší nemovitosti je více než žádoucí a kladně se projeví v konečném výsledku.

Máte na to čas?

  • Prodávání nemovitosti stojí spoustu energie a hlavně času, kdy musíte odpovídat na emailové dotazy zájemců, zvedat telefony, umožnit jim prohlídku - někdy i více prohlídek jednomu zájemci, sledovat vývoj jiných nemovitostí - a to je jen začátek!  Co budete dělat dál až Vám Váš vysněný zájemce řekne, že má vážný zájem? Majitel samoprodejce inzeruje svou nemovitost v průměru mnohem déle než profesionál.

Jak budete řešit právní servis?

  • Pokud bude v kupních smlouvách chyba, katastr odmítne zapsat a vše se tak zdrží nebo vůbec neuskuteční. Jste právník, který tomu rozumí?  Jedním z nejdůležitějších částí prodeje, kde vzniká potenciální riziko, je úschova kupní ceny...víte jakým způsobem jí řešit a kde? Využijete advokáta, kterého znáte Vy? Nebo advokáta kupujících? Jak předejdete tomu, aby jste podepsali  pro Vás nevýhodnou smlouvu? Je potřeba řešit jiné zátěže jako zástavní práva, věcná břemena, exekuce...víte jak na to?